De bezoeken gebeuren enkel na telefonische afspraak met het ombudsteam van de stad Gent: 09/266.55.00. De Ombudsman houdt spreekuur elke laatste vrijdag van de maand (uitgezonderd in december) van 15u tot 17u.
Werking & Doelgroep
Algemene Werking:
Oplossingen zoeken voor concrete klachten over wettelijke pensioenen.
Nagaan of de dienstverlening door de pensioendiensten op een behoorlijke en zorgvuldige wijze is gebeurd.
Doorverwijzen als hij de klacht niet kan behandelen.
Onafhankelijk en onpartijdig onderzoek over klachten.
Gratis bemiddeling tussen de klager en de pensioendienst.
Doorverwijzing naar de bevoegde diensten indien de klacht niet ontvankelijk is of indien de Ombudsdienst niet bevoegd is.
De ombudsman gaat op een objectieve en discrete manier tewerk.
Taalaanbod:
Frans
Nederlands
Doelgroep / voorwaarden:
Iedereen die een probleem heeft met een federale pensioendienst die wettelijke pensioenen toekent of uitbetaalt.
De klager moet voorafgaandelijk contact met de betrokken pensioendienst hebben.
De ombudsdienst kan geen inlichtingen over een pensioenendossiers geven indien er geen klacht is.
Aanmeldingswijze:
Info
Klachten worden schriftelijk (brief, fax, email) of mondeling ter plaatse in de kantoren van de Ombudsdienst ingediend.