Profiel voor de professionele hulpverlener

U bent hier

Inleiding: 

Op de sociale kaart kunnen professionals die regelmatig gebruik maken van de sociale kaart een profiel aanmaken en daardoor toegang krijgen tot extra functionaliteiten.

Ben je een toevallige passant op onze website, of zoek je liever in alle anonimiteit in onze databank? Geen probleem, het aanmaken van een profiel is vrijblijvend.

Hoe maak je een profiel aan?

Klik op de link 'Registreren'. We vragen enkel gegevens die nodig zijn om je profiel te koppelen aan extra functionaliteiten. Je gegevens worden niet doorgegeven aan derden. Bij het registreren dien je uitdrukkelijk akkoord te gaan met onze gebruiksvoorwaarden.

Lees hier meer over het privacybeleid.

Na het registreren ontvang je een wachtwoord per e-mail. Log daarna in met je e-mailadres en het wachtwoord via 'mijn profiel' in de linkernavigatie.

Extra functionaliteiten na inloggen?

Na het inloggen krijg je toegang tot extra functionaliteiten:

  • Favorieten

Je kan fiches als favorieten bijhouden. Dit is gemakkelijk voor fiches die je regelmatig nodig hebt. Op die manier hoef je er niet naar op zoek bij een volgende bezoek aan de website.

Toevoegen aan favorieten doe je door op het 'hartje' te klikken rechtsbovenaan een fiche. Let wel: op die manier wordt de link naar deze fiche opgeslagen. Dit betekent dat bij het verwijderen van deze fiche de link in de favorietenlijst niet meer zal werken.

  • Zoekopdrachten opslaan

Vaak dezelfde zoekopdracht nodig? Je kan die voortaan opslaan.

Hoe? Bovenaan de resultaatslijst klik je op het 'tandwiel' rechtsbovenaan. Geef de zoekopdracht een naam die jij herkent.

Voordeel? Telkens je klikt op de naam die je aan deze zoekopdracht gaf, wordt de zoekopdracht opnieuw uitgevoerd. Dit betekent dat de meest recente resultaten steeds zullen verschijnen. Stel dat je een zoekopdracht hebt opgeslagen en de week erna wordt er een organisatie in onze databank toegevoegd die ook aan deze zoekcriteria voldoet? Bij het opnieuw uitvoeren van de opgeslagen zoekopdracht zal deze nieuwe organisatie ook in de resultaatslijst verschijnen.

  • Persoonlijke commentaar

Op een fiche vind je al heel wat gegevens. Het is mogelijk dat je vanuit eigen ervaringen informatie wilt toevoegen, een soort post-it die enkel voor jezelf zichtbaar is. Bvb een hulpverlener bij wie je altijd rechtstreeks terecht kan, maar wiens gegevens niet op de fiche in de sociale kaart te vinden zijn, of andere achtergrondinformatie die voor jou in het kader van doorverwijzing cruciaal is.

Hoe? Bovenaan elke fiche vind je een link 'Persoonlijke commentaar'. We garanderen dat de tekst die je opneemt alleen voor je eigen profiel zichtbaar is.

Bovenstaande functionaliteiten houden privacygevoelige informatie bij. Daarom worden deze gegevens in onze databank geëncrypteerd, d.w.z. versleuteld, bijgehouden. De initiatiefnemers van deze website hebben hiervoor toestemming verkregen bij de bevoegde overheidsinstanties.

  • Set van gegevens exporteren

​Je kan het resultaat van je zoekopdracht exporteren. De werkwijze is afhankelijk van het aantal zoekresultaten. Sowieso kan je maximum 500 resultaten exporteren. We raden aan om de handleiding te lezen voor de details. 

Na het klikken op het exporticoon wordt een mail gestuurd met een link naar een bestand waarin de gegevens die je wilt downloaden opgenomen zijn. 

Je kan enkel een beperkte set van gegevens downloaden. We verzamelen de gegevens immers om de burgers via www.desocialekaart.be te informeren over het bestaande zorgaanbod in Vlaanderen en Brussel. Met het oog op die doelstelling werken zorgaanbieders zelf actief mee om hun gegevens actueel te houden. De doelstelling van de sociale kaart is niet om een instrument ter beschikking te stellen dat grootschalige mailings faciliteert.

  • De link naar een fiche doorsturen naar iemand anders ("send to friend")

De link naar een interessante fiche doorsturen naar een collega? Dat kan door te klikken op het e-mail-icoon rechtsbovenaan op een fiche. Er verschijnt een formulier waar je naam en e-mailadres van de collega kan ingeven. De ontvanger van de e-mail zal een link naar de fiche ontvangen.

Fiche-eigenaar

Om de gegevens in de sociale kaart zo actueel mogelijk te houden, geloven we sterk in het maximaal betrekken van de organisaties die in onze databank zijn opgenomen. Je kan beheerder worden van de fiche(s) van de eigen organisatie. 

Hoe? Als je ingelogd bent, kan je jouw eigen organisatiefiche claimen. Dit betekent evenveel als 'ik wil eigenaar worden van deze fiche want als werknemer van deze organisatie wil ik het beheer op mij nemen'. De coördinator die het beheer van de sociale kaart in jouw provincie opvolgt, zal die claim al dan niet goedkeuren. We willen immers niet dat om het even wie eigenaar wordt van een fiche. 

Informatiebundels

Meer informatie over een profiel aanmaken en de extra functionaliteiten die je daarna kan gebruiken vind je hieronder.