Het Sociaal Huis is een welzijnsloket en wil de dienstverlening toegankelijker te maken. In Blankenberge zijn heel wat diensten actief, maar het is niet altijd even eenvoudig om de weg te vinden naar de juiste dienst of persoon.
Wil je het adres van een dienst bekomen, wil je weten waar een bepaald probleem behandeld wordt, wil je hulp bij het invullen van formulieren, wil je ingelicht worden over mogelijke rechten? Het Sociaal Huis beschikt over allerhande informatie en documentatie om deze vragen te beantwoorden. De baliemedewerker van het Sociaal Huis zal je graag wegwijs maken in het aanbod van diensten en zoekt samen met jou waar je het best met jouw vraag terecht kan.
Kortom, heb je een vraag, of ben je op zoek naar één of andere vorm van dienstverlening, aarzel dan niet en neem contact op met het Sociaal Huis.
Wat mag je van ons verwachten
- We maken graag tijd voor je vraag;
- We maken je wegwijs in de bestaande dienstverlening;
- We geven informatie;
- We helpen je om documenten in te vullen.
In veel gevallen krijg je al meteen een eerste antwoord. Is verdere begeleiding of opvolging van uw vraag aangewezen, dan zal het sociaal huis je verwijzen naar de juiste persoon of dienst die je verder kan helpen. Indien gewenst wordt meteen een afspraak gemaakt.
Sinds de opstart van het Sociaal werd de dienstverlening sterk uitgebreid. Vandaag kan je in het Sociaal Huis ook terecht voor:
- Het aanvragen van sociale premies en toelagen;
- Het aanvragen van studietoelagen;
- Het boeken van daguitstappen en vakanties aan voordeeltarief;
- Het verkrijgen van gratis vrijkaarten;
- Het deelnemen aan begeleide groepsactiviteiten (SportHapjes);
- Noodoproepen bij extreem winterweer.